10 نکته ی طلایی در کمپین فروش اینستاگرام ⭐
کمپین فروش اینستاگرام
امروزه اینستاگرام به یکی از بسترهای کسب درآمد تبدیل شده و افراد با توجه به میزان بودجه، سلیقه و اهداف خود در این بستر شروع به راه اندازی کسب و کار خود می کنند. افراد در سراسر دنیا از این طریق محصولات و خدمات خود را به طیف وسیعی از مشتریان عرضه می کنند و فروش بیشتر و بهتری را برای خود رقم می زنند اما فروش در اینستاگرام ملزم به اجرای تکنیک های مهمی است و یکی از این تکنیک ها برگزاری کمپین فروش اینستاگرام است.
اگرچه راه ها و تکنیک های فروش در اینستاگرام زیاد هستند و می توان از طریق هر یک از آنها فروش خوبی داشت اما در این مقاله ما به بررسی برگزاری کمپین فروش اینستاگرام می پردازیم تا شما به خوبی نکات کمپین فروش را فرا گرفته و با اجرای آنها سطح فروش خود را بالا ببرید. اگر شما هم به دنبال فروش بیشتر محصولات و خدمات خود هستید پس ۱۰ نکته طلایی در کمپین فروش را از دست ندهید.
کمپین فروش اینستاگرام چیست؟
در کمپین فروش مجموعه ای از اصول، ترفند و نکات مورد استفاده قرار می گیرند تا مخاطب بیش از پیش برای خرید محصول از یک پیج ترغیب شود و از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را داشته باشد. مثلا بعضی از پیج ها برای بعضی از محصولات خود در مدت زمان مشخصی تخفیف در نظر می گیرند و از طریق محتوای پیج خود این تخفیف را بیشتر و به نحو بهتری به مخاطب نشان می دهند و همین موضوع باعث فروش بیشتری خواهد شد.
۱۰ نکته طلایی در کمپین فروش اینستاگرام
اکنون که با کمپین فروش در اینستاگرام به خوبی آشنا شده اید پس به سراغ ۱۰ نکته طلایی در این زمینه می رویم.
۱- در هر ماه فقط یک کمپین فروش برگزار کنید و به هیچ وجه کمتر یا بیشتر از این تعداد برگزار نکنید.
۲- هر زمانی که کمپین فروش برگزار می کنید، یک محصول خاص و غیر تکراری داشته باشید زیرا در صورتی که محصول در نظر گرفته شده برای کمپین فروش اینستاگرام تکراری باشد، هم قیمت اصلی زیر سوال می رود و هم اینکه قیمت تخفیف در کمپین غیر قابل باور می گردد.
۳- محصول جدیدی را در کمپین فروش معرفی کنید و اگر محصول جدیدی ندارید، برای محصول قدیمی خود حرف تازه ای داشته باشید. به طور مثال من دوره نابغه فروش را در کمپین برگزار می کنم و حرف تازه ای که می خواهم در کمپین جدید بزنم این است که آپدیت این دوره آموزشی برای اولین بار رایگان ارائه می شود. این کلمه «برای اولین بار»، بار روانی در ذهن مخاطب ایجاد و ذهن او را درگیر می کند و در عین حالی یک خدمت ارزشمند هم ارائه شده است.
۴- برای معرفی قیمت بهتر است که از کپشن استفاده کنید و تا حدامکان قیمت را در پست مطرح نکنید.
۵- مدت زمان کمپین معمولا بین ۳ تا ۵ رو در نظر گرفته شود.
۶- در روز پایانی کمپین فروش اینستاگرام ، در صورت امکان یک بلاگری خاص داشته باشید. مثلا داستان از گذشته تا به امروز خود را تعریف کنید و یا یک سفر ماجراجویانه یک روزه داشته باشید تا مخاطب ترغیب شود تا پایان استوری های شما را ببیند.
۷- در دوره ی زمانی کمپین، حداقل روزی ۳۰ استوری بگذارید و هر ۵ استوری در ارتباط با محصولی که به کمپین رفته است صحبت کنید و به نکته ای از محصول که تکراری نیست، اشاره کنید.
۸- از ویدئوی رضایت مشتریان قبلی برای جلب اعتماد مخاطبین جدید استفاده کنید.
۹- مبلغ محصول را به هیچ عنوان با صفر ننویسید زیرا چشم مخاطب را اذیت می کند. بهترین روش، نوشتن ترکیبی حروف و عدد است. مثلا ننویسید ۱۹۸۰۰۰۰ تومان زیرا خواندن آن اذیت کننده است، اما یک میلیون و ۹۸۰ هزار تومان به راحتی خوانده می شود و یا اینکه عدد را بدون صفر بنویسید مثلا ۱۹۸۰ را به همین شکل بنویسید تا هم چشم مخاطب را اذیت نکند و هم به آسانی خوانده شود.
۱۰- محصولی را برای کمپین فروش اینستاگرام خود در نظر داشته باشید که حاشیه سود بالایی داشته باشد و بتوانید تخفیف قابل توجهی را به مخاطب ارائه کنید.
چگونه کمپین فروش اینستاگرام موفقی داشته باشیم؟
راز موفقیت کمپین فروش در اینستاگرام به کار بردن دقیق و درست نکاتی است که در قسمت قبلی به شما عزیزان ارائه شد. با رعایت دقیق این نکات و به کار بردن به جا و درست آنها شما خواهید توانست کمپین فروش موفقی را برگزار کنید و هر ماه بر فروش خود از طریق اینستاگرام بیفزایید. پس با دقت و تمرکز کافی این نکات را به خاطر بسپارید و در صورت امکان آنها را در جایی یادداشت کنید تا در زمان های لازم به آن دسترسی داشته باشید.
دیدگاهتان را بنویسید